måndag 9 maj 2011

Dagens gymnasielektion

Jag blir så trött på mig själv ibland! Fattar inte varför jag ska jaga upp mig så himla mycket så jag nästan bryter ihop inför vissa saker, det är ju bara onödigt!
Självklart menar jag dagens lektion som vi hade med en gymnasieklass.
Vi började med att ha en guidad tur i skolan så de fick se lite hur det ser ut och sedan gick vi upp till datasalen och satte igång. Jag, Biston och Jonas började och introducerade Flash för eleverna. De skulle få göra samma övning som vi fick göra första gången dvs. fågeln. Eftersom jag kände att killarna hade lite mer koll på programmet så beslöt jag mig för att istället gå runt och försöka hjälpa dem som körde fast medan Biston och Jonas hade genomgång.
Jag tyckte att det faktiskt gick rätt så bra ändå =)

När vi var klara tog vi en rast och sen tog Mael och Philip en introduktion till Photoshop. Här passade jag på att lära mig ännu mer om photoshop och gjorde samma övning som eleverna fick göra. Jag gick runt och kollade på deras resultat, gav beröm och försökte hjälpa dem så mycket som jag kunde.

Som avslutning bad vi dem ställa frågor om hur det är att studera och allt som hör till. Jag tyckte vi fick till rätt så bra svar ändå =)

Det var ju en utmaning i sig att ha en gymnasieklass kan jag säga. Det är ju inte där jag kommer vara när jag är klar (får inte vara där heller för den delen) men man växer ju av utmaningar. Även fast jag blir så nervös som jag blir så är det ju ett jättebra tillfälle att lära sig!

På onsdag är det dags att redovisa VFU:n. Det ska bli kul att få se allas arbeten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar